În perioada 10-14 mai 2016, reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Învăţămîntul Profesional şi membrii Consiliului de Conducere ANACIP au efectuat o vizită de studiu la ARACIP și ARACIS, instituţii omoloage din România. Această activitate s-a desfăşurat cu sprijinul Guvernului României şi al Agenţiei Austriece pentru Dezvoltare, în cadrul componentei de asigurare a calităţii proiectului Parteneriate pentru calitatea şi relevanţa învăţământului profesional tehnic în domeniul TIC din Republica Moldova”.

Ca urmare a aprobării de către Guvernul Republicii Moldova a Metododologiei  de evaluare externă a calităţii în vederea autorizării de funcţionare provizorie şi acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continuă, ANACIP anunță inițierea procedurilor de evaluare externă.

Pe data de 13 aprilie 2016, în cadrul ședinței Guvernului a fost aprobată Metodologia de evaluare externă a calităţii în vederea autorizării de funcţionare provizorie şi acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continuă, elaborată de către Agenţia Națională de Asigurare a Calității în Învățămîntul Profesional, în conformitate cu prevederile Codului Educației.

Miercuri, 13 aprilie 2016, în cadrul ședinței Guvernului a fost aprobată Metodologia de evaluare externă a calităţii în vederea autorizării de funcţionare provizorie şi acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continuă, elaborată de către Agenţia Națională de Asigurare a Calității în Învățămîntul Profesional, în conformitate cu prevederile Codului Educației. Prin implementarea Metodologiei, ANACIP va contribui la realizarea politicilor statului în domeniul asigurării calității serviciilor educaționale, contribuind la sporirea credibilității învățământului profesional național pe plan internaţional și pregătirea specialiștilor calificați, în corespundere cu standardele europene.

În scopul respectării prevederilor Codului Educației ce reglementează procedura de evaluare externă a calității, în speță articolul 113, alin.(4), „evaluarea externă a calităţii în învăţămîntul superior este realizată de către ANACIP sau o altă agenţie de evaluare a calităţii, înscrisă în Registrul European pentru Asigurarea Calităţii în Învăţămîntul Superior”, art. 114, alin. (7) „evaluarea externă în vederea autorizării de funcţionare provizorie sau acreditării se declanşează şi se desfăşoară conform metodologiilor elaborate de ANACIP şi aprobate de Guvern” și art.114 alin. (10) „decizia cu privire la autorizarea de funcţionare provizorie, la acreditare, neacreditare sau la retragerea dreptului de activitate a unei instituţii de învăţămînt superior sau de organizare a unui program de studii se adoptă de Guvern la propunerea Ministerului Educaţiei, în baza rezultatelor evaluării efectuate de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Învăţămîntul Profesional”, Consiliul de Conducere al ANACIP a decis următoarele:

Dna Doris Herrmann, pe parcursul ultimilor patru ani, AQAS, implicit dumneavoastră, ați devenit un nume cunoscut pe piața educațională din R. Moldova. Dvs. când ați aflat pentru prima dată despre R. Moldova?

Vă mulțumesc pentru amabilitate. Desigur, am auzit despre Republica Moldova înainte, însă înainte să mă implic în proiectul TEMPUS „Dezvoltarea asigurării calității în învățămîntul superior din Republica Moldova” (QUAEM) nu știam nimic despre sistemul educațional din R. Moldova. Deci, atunci când a început acest proiect, a fost un proces de învățare pentru toți partenerii implicați.